So-net無料ブログ作成
検索選択

負けました。(Lost the game) [神楽坂生活]

とっても残念でしたね、日本代表。

実は、上海で中国人弁護士とテレビを見ていました。
この弁護士は日本に留学していたので、日本語がとっても上手。しかも学生時代はサッカーチームの所属していたとのことで、120分ずっと大声で日本を応援していました。日本代表は、とにかくみんなすんごく走り回っていたのが印象的でした。

最後はPKで負けてしまいましたが、日本代表は今回のワールドカップでは存在感がありましたね。これでアジア勢は全滅。ガーナもウルグアイに負けてしまったので、結局ヨーロッパ勢と南米勢の争いになりました。まだまだ好カードが続きます。

日本に帰国した日本代表、本当におつかれさまでした。日本人がみんな感動しましたよ。

How pity, Japan team in the final tournament game in football World Cup.

I watched the game with Chinese lawyer in Shanghai.
He speaks very good Japanese because he has studied in Japan before, and he has belonged to football team when he was in the university in Shanghai long time ago, so that he continued shouting during the game in 120 minutes. It was very unforgettable that the all members of Japan team were very tough and ran and ran in the pitch.

Finally, Japan team lost the game by PK fight with Paraguay team, but I guess that they gave strong impression to the all of football fan in the world. Then Asian teams left from South Africa, and Ghana also lost the game with Uruguay, the survivors are only European and South American teams, but we still can watch good match.

I want to say to Japan team, "you are appreciated for your good job", almost all of Japanese people were moved their sprit.


nice!(1)  コメント(2) 

nice! 1

コメント 2

okko

よくやりましたよ、立派なものです。
アジア勢で最後まで残った日本、韓国は内心、ヨカッタと快哉を叫んだとか・・・厳しいですね、スポーツの世界
by okko (2010-07-05 16:57) 

ちゅるる

>okkoさん
まぁ、韓国が日本に対してかなり厳しくなったのは、日本が台頭してきて(FIFAランクでは日本がちょっと上)、いいライバルになったからでしょうね。
以前、日本がワールドカップアジア予選で苦戦していたとき、それまで反日一色だった韓国応援団から「いっしょにワールドカップに行こう」という横断幕が出たこともあります。
両チームとも切磋琢磨して、将来は、決勝はともかく、ベスト4くらいまで行けるといいと思います。

by ちゅるる (2010-07-05 17:21) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。