So-net無料ブログ作成
検索選択

梅雨ですね (Rainy season has come in Tokyo) [神楽坂生活]

P1030511.jpg

東京はまだあまり雨が降る毎日ではありませんが、この花を見ると梅雨の季節だと思いますね。

武漢時代は日本の書籍が買えなかったので、日本で本屋さんに行くと、どうしてもいろいろと買ってしまいます。

P1030512.jpg
P1030513.jpg

この2冊は文庫ではなくハードカバーなので値段はちょっと高かったのですが、内容は面白かったです。電子書籍が広まり始めているようですが、私はやはり紙の本のほうが読みやすいです。

it is not rain everyday in Tokyo, but I can recognize rainy season has come when I see this flower (hydrangea).

When I was in Wuhan, China, it was difficult get Japanese books, therefore, I am very happy to see many books in Japan, and buy them in book stores.

These two books are talked of the town, I enjoyed them.
Recently digital books are becoming popular, but it is still familiar for me to read paper books.

nice!(1)  コメント(2) 

nice! 1

コメント 2

okko

紫陽花には雨が似合いますね、人間は迷惑ですけど。最近はさまざまな色のがあり、目を楽しませてくれます。
最近、少し重い本(ブログに載せて有ります)を読んだので、いま、次に読む手軽なのを模索中です。
by okko (2012-06-11 10:44) 

ちゅるる

>okkoさん
いよいよ梅雨のシーズン到来ですね。今住んでいる近所でも紫陽花が満開です。
日本に帰ってきて本屋さんにいけるのが嬉しくて、先日はたくさん本を買ってしまいました。
by ちゅるる (2012-06-12 08:33) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。